juli 31, 2012

Kiropraktor Malmö

Kiropraktor Direkt kan man få hjälp när man har en skadad led eller muskel. Skador som ischias, diskbråck, nackspärr, ryggskott med mera är vanliga och de flesta drabbas någon gång av sådana skador. De kan göra otroligt ont och begränsa dig i livet en hel del. Man kan till exempel tappa funktion och rörlighet i kroppen så att man inte längre kan jobba lika mycket. I vissa fall kan skadorna också bli allvarliga och orsaka problem i ens liv rent allmänt. Självklart ska du inte gå runt med det utan du kan få hjälp av en kiropraktor Malmö.

Genom kiropraktisk justering, massage, muskeltöjning och liknande så kan man behandla en bred mängd med åkommor du kan tänkas ha. Man anpassar behandlingen efter din sjukdomsbild och de problem du har. Du blir också undersökt på plats så att man ger den mest optimala behandlingen för just dig. På så sätt kan du slippa smärta, stelhet och snabbare återgå till vardagen.

Hur kiropraktik kan hjälpa dig –  Akut kiropraktor Malmö

Kiropraktik är ett brett ämne där många olika typer av skador och problem behandlas. Det handlar ofta om skador kopplade till rygg, nacke eller axlar. Men man kan också behandla benen och fötter när man skadat sig. Det kan till exempel handla om en skada du fått när du spelat fotboll, såsom en muskelinflammation eller ruptur.

Först får man såklart en undersökning där man granskar kroppen. Även om man har ont på en plats så kan den skadade leden eller muskeln sitta någon annanstans. Genom att noggrant undersöka dina leder så kan man hitta orsaken till dina problem så att du snabbare kan bli frisk och återgå till vardagen.

En kiropraktisk justering från en kiropraktor i Malmö innebär att man lättar upp lederna så att de återfår sin funktion och den rörlighet som de ska ha. Men det är inte alltid det är den mest optimala behandlingen. Har man till exempel stel muskulatur så kan det fungera bättre med en massage eller stretchning.

När du går till en bra kiropraktor Malmö så är det dock inte bara med händerna man behandlar. Ofta finns det en orsak till ens skada och det är det man vill behandla. Så man arbetar en hel del förebyggande så att du inte ska behöva komma tillbaka till oss i framtiden med samma skada. Du kan då få rådgivning om ändringar du bör göra i din vardag för att minska symtomen själv.

Något våra kiropraktorer i Malmö också kan göra är att hjälpa dig hjälpa dig själv. Det gör man ofta genom ett träningsprogram med olika övningar. Dessa är oftast enkla och du kan utföra dem hemma så att du kan slippa en del smärta samt snabbare läka. Övningarna är ofta olika former av töjningar och stretchningar som mjukar upp muskler och leder. På så sätt får du tillbaka din funktion och du kan återgå till din vardag utan onödig smärta och stelhet.

Malmö kiropraktorklinik

När du går till en kiropraktor i Malmö är det viktigt att du går till en legitimerad sådan. Annars riskerar du att bli felbehandlad vilket kan orsaka skador och smärta. Genom oss på Kiropraktor Direkt så kan du alltid känna dig trygg eftersom du får träffa en legitimerad, professionell och välutbildad kiropraktor. Du får den vård och hjälp du behöver för att kunna klara av dagen och ditt arbete.

Du kommer också kunna få rådgivning och träningsprogram genom din kiropraktor i Malmö så att du kan fortsätta arbeta med behandlingen hemma. Du behöver med andra ord inte sitta hemma med en massa smärta och stelhet. Utan kontakta oss redan idag och boka en tid så att vi så snabbt som möjligt kan hjälpa dig.

Läs även om Kiropraktor behandling, Kiropraktor Stockholm & Kiropraktor Göteborg